Rotator zdjęć

Główna treść strony 2014

Remont zabytkowego budynku dawnej szkoły przy ul. Św. Wojciecha w Serocku

W sierpniu br. rozpoczęte zostały pace, których przedmiotem jest rewitalizacja i adaptacja zabytkowego budynku na izbę pamięci i tradycji rybackich w Serocku. Budynek powstał w drugiej połowie XIX wieku na potrzeby szkoły, jednakże w 1893 r. został częściowo spalony i następnie odbudowany w 1898 r., po czym pełnił funkcję budynku mieszkalnego. Budynek o konstrukcji tradycyjnej drewnianej, posadowiony na ścianach murowanych  z kamienia polnego, jednokondygnacyjny, pokryty dachem szczytowym dwuspadowym o konstrukcji drewnianej został  wpisany do rejestru zabytków nieruchomych, bowiem stanowi unikalny w skali miasta przykład drewnianej, mieszkalnej zabudowy małomiasteczkowej z 2 poł. XIX wieku.

Z punktu widzenia planowanej zmiany funkcji budynku, obiekt wymagał remontu, wzmocnienia konstrukcji oraz poprawy parametrów eksploatacyjnych, co wiązało się z usunięciem wtórnego podziału wnętrza, zmianą pomieszczeń mieszkalnych na sale wystawowe, wydzieleniem pomieszczeń sanitarnych i kotłowni, wykonaniem nowych podłóg drewnianych, kompleksowym ociepleniem budynku, wymianą więźby i pokrycia dachowego, wymianą stolarki okiennej i drzwiowej, wymianą instalacji wewnętrznych oraz odtworzeniem ganku. Wszystkie te prace przyczyniają się do renowacji i rekonstrukcji budynku do jego dawnego konstrukcyjnego kształtu z XIX wieku.

Obecnie prace są bardzo zaawansowane i zmierzają już ku końcowi. Zakończono remont dachu, który zmieniono na naczółkowy kryty gontem, wymieniono szalówkę, zamontowano nowe okna drewniane skrzynkowe, zakończono roboty w zakresie instalacji elektrycznej, instalacji wod-kan oraz instalacji grzewczej w budynku, wyremontowano stropy i ściany. Aktualnie prowadzone są prace wykończeniowe polegające na malowaniu, licowaniu ścian płytkami, układaniu podłóg i montowaniu drzwi wewnętrznych. Całość prac ma zostać ukończona jeszcze w grudniu br.
 

Referat Przygotowania i Realizacji Inwestycji

 

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -