Zakończony demontaż i odbiór azbestu w 2014 roku
Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że firma „ŚRODOWISKO I INNOWACJE” Sp. z o.o., Dobrów 8, 28-142 Tuczępy w br. zajmowała się pracami związanymi z demontażem, odbiorem, zabezpieczeniem, ważeniem załadunkiem, transportem i utylizacją płyt azbestowo-cementowych znajdujących się na nieruchomościach osób fizycznych na terenie Miasta i Gminy Serock.
W ramach przeprowadzonych prac do unieszkodliwienia przekazano ponad 80 ton odpadów niebezpiecznych z 41 posesji, z czego 21,605 Mg pochodziło z demontażu z dachów budynków mieszkalnych lub gospodarczych, zaś pozostałe 58,769 Mg składowane były luzem bądź na paletach. Koszt ogólny zadania wyniósł 33.713,35 zł.
Zgodnie z umową dotacji Nr 0379/14/OZ/D z dnia 26 sierpnia 2014 roku realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Miasta i Gminy Serock w 2014 roku” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowy Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji, w kwocie 13.500,00 zł. Pozostała kwota na realizację zadania, w wysokości 20.213,35 zł, zabezpieczona została w z budżecie gminy.
Chętnych do skorzystania z dotacji na usuwanie i unieszkodliwianie azbestu znajdującego się na nieruchomościach osób fizycznych na terenie Miasta i Gminy Serock w 2015 roku, zachęcamy do niezwłocznego składania wniosków.
Druk wniosku dostępny jest w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku w pokoju nr 11 lub na stronie internetowej www.serock.pl w zakładce dokumenty i wnioski – ochrona środowiska. Szczegółowych informacji w sprawie udzielają pracownicy Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa osobiście lub pod nr tel. 22 782-88-39 i 22 782-88-40.
Referat Ochrony, Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa