Rozpoczął się odbiór eternitu z terenu Miasta i Gminy Serock
Już po raz siódmy mieszkańcy naszej gminy mają możliwość bezpłatnego przekazania do utylizacji odpadów zawierających azbest, pochodzących najczęściej ze zdemontowanych pokryć dachowych. Zadanie pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu z terenu Miasta i Gminy Serock w 2014 roku” realizowane jest w bieżącym roku przy znacznym udziale środków pochodzących z budżetu gminy, przy wsparciu finansowym w wysokości 6.750 zł. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz 6.750 zł. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Odbiorem eternitu, zgodnie z umową zawartą z gminą zajmuje się Firma Środowisko i Innowacje Sp. z o.o..
Łączna kwota w wysokości 51.990 zł przeznaczona na realizacje zadania pozwoli na odbiór i przekazanie do utylizacji przeszło 100 ton eternitu. W latach 2008 – 2013 z terenu gminy, dzięki dotacji przekazane zostało do unieszkodliwienia już przeszło 600 ton eternitu.
Zachęcamy osoby, które do tej pory nie złożyły jeszcze wniosku, a są zainteresowane bezpłatnym zabraniem eternitu z ich posesji do składania wniosków na 2015 rok.
Druk wniosku dostępny jest w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku, pok. nr 11 lub na stronie internetowej www.serock.pl w zakładce dokumenty i wnioski – ochrona środowiska.
Informacje można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
pod nr tel. 22 782-88-39 i 22 782-88-40.
Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa