Rotator zdjęć

Główna treść strony 2016

Absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Serock

W dniu 27 czerwca 2016r. odbyła się XXII sesja Rady Miejskiej w Serocku poświęcona m.in. rozpatrzeniu i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Serock za 2015r. oraz udzielenia Burmistrzowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015r.

Do zaproponowanego porządku obrad dodatkowo został wprowadzony projekt uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości. Po dokonaniu zmiany porządku obrad, radni przystąpili do jego realizacji. Przewodniczący Rady Miejskiej i Burmistrz przedstawili krótkie sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami. Radni złożyli również interpelacje i zapytania, na które uzyskali odpowiedź ze strony Burmistrza.

W pierwszej kolejności radni podjęli uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji dla Powiatu Legionowskiego w kwocie 5.000zł z przeznaczeniem
na dofinansowanie wydatków bieżących z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego związanych z upowszechnianiem pamięci majora Konstantego Radziwiłła.

Z inicjatywy Burmistrza, przy 14 głosach za Rada Miejska dokonała zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Serock na lata 2016-2025, jak również podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy Serock w 2016r. Zmiany
są podyktowane głównie wprowadzonymi zmianami na zadaniach inwestycyjnych
i remontowych. Zwiększono plan dochodów o kwotę 14.000 zł (koszty upomnień) w związku
z wpływami zaległych należności podatkowych oraz o kwotę 9.000 zł z tytułu wpływu zaległych opłat dotyczących odbioru odpadów komunalnych. W związku z nieterminowym wykonaniem dokumentacji technicznej kanalizacji sanitarnej w Serocku ul. Jaśminowa, naliczono wykonawcy karę umowną w wysokości 5.779 zł.  Rada Miejska zdecydowała o przeznaczeniu kwoty 100.000 zł na remont odwodnienia (kanalizacja deszczowa) w ul. Poniatowskiego, Radzymińskiej i na Trakcie Spacerowym, z uwagi na uszkodzenia dokonane przez ostatnio występujące ulewne deszcze towarzyszące burzom. W związku z uzyskaniem w postępowaniu przetargowym korzystniejszej ceny na realizację zadania „Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej”, zmniejszono plan wydatków na ww. zadaniu o kwotę 140.000 zł i przeznaczono te środki na realizację zadania inwestycyjnego „Modernizacja zaplecza socjalnego w Gimnazjum im. Romualda Traugutta w Serocku”. Dokonano również zmian w zadaniach jednostek pomocniczych gminy, realizowanych w ramach funduszu sołeckiego.  

W wyniku zakwestionowania przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Warszawie uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, podjętej przez Radę Miejską na sesji w dniu 23 maja 2016r., Rada ponownie rozpatrzyła projekt uchwały wprowadzający wzór ww. deklaracji. Zmiana dotyczy wyłącznie wprowadzenia do uchwały załączników określających wzór deklaracji zapisanych w formacie danych XML z układem informacji i powiązań między nimi, co daje możliwość złożenia deklaracji za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu. Wzór deklaracji składanej przez właścicieli nieruchomości nie uległ zmianie. Wprowadzono jedynie „elektroniczną” wersję wzoru deklaracji będącą odwzorowaniem tradycyjnej (papierowej) wersji wzoru deklaracji.  

Następnie przystąpiono do realizacji punktu porządku obrad dotyczącego przyjęcia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Serock za 2015r. oraz udzielenia Burmistrzowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015r.

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU

W swoim wystąpieniu Burmistrz podkreślał, że  gospodarkę finansową gminy w 2015 roku można uznać za  dobrą. Zrealizowano wszystkie założenia inwestycyjne i remontowe. W 2015r. gmina pozyskała 4.700.000 zł ze środków zewnętrznych, w tym 3.776.709,07 zł stanowiły środki pochodzące z Unii Europejskiej.

W 2015r. na wydatki inwestycyjne gmina poniosła kwotę 12.072.448,13zł oraz na zadania remontowe kwotę 1.802.000 zł. Do najważniejszych inwestycji należy:

- budowę sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Borowa Góra i Stasi Las wraz z przepompownią ścieków,

- budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przepompownią ścieków w Skubiance,

- rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Serock w miejscowościach Dębe, Wola Kiełpińska, Jadwisin, Szadki,

- rozbudowa kanalizacji sanitarnej w ul. Pułtuskiej, Sadowej, Oleńki, Nodzykowskiego, Kuligowskiego, Zielonej, Milewskiego i Krasińskiego w Serocku wraz z przepompownią ścieków,

- budowa parkingu przy ul. Pułtuskiej i Warszawskiej w Serocku wraz z budową i remontem chodnika przy ul. Pułtuskiej,

- modernizacja dróg i parkingów w Zegrzu,

- zakończenie budowy chodnika wraz z modernizacją drogi Nr 180424W w Skubiance,

- zagospodarowanie terenu wokół Izby Pamięci w Serocku,

- przebudowa nawierzchni dróg gminnych w Jadwisinie.

Na budowę oświetlenia drogowego zrealizowanego w Serocku (ul. Sadowa, Oleńki, Radziwiłła), w Jadwisinie (ul. Parkowa) oraz w Borowej Górze (ul. Sosnowa) wydatkowano kwotę 413.766,51 zł. Na zadania realizowane w ramach funduszu sołeckiego wydatkowano kwotę 205.242,81 zł, w tym na zadania inwestycyjne przeznaczono środki w wysokości 134.074,45 zł.

Następnie Burmistrz podziękował radnym Rady Miejskiej z Przewodniczącym Rady na czele, sołtysom, radom sołeckim, dyrektorom jednostek organizacyjnych, kierownikom, urzędnikom oraz wszystkim osobom, które pracowały na dobry wynik finansowy za rok 2015.

Po przedstawieniu stanowisk stałych Komisji Rady Miejskiej, które pozytywnie zaopiniowały sprawozdanie z wykonania budżetu, Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Jolanta Kaczmarska odczytała wniosek Komisji dotyczący udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Serock absolutorium za 2015r.

W następnej kolejności przystąpiono do głosowania nad uchwałą w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Serock absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2015r.
Za udzieleniem absolutorium głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.

Po zakończeniu głosowania Burmistrz podziękował za udzielone absolutorium  i za życzliwe słowa, które otrzymał, jak również za współpracę w ciągu całego roku.

W punkcie dotyczącym spraw różnych radni i sołtysi zgłosili bieżące problemy, na które uzyskali odpowiedź ze strony Burmistrza.

Szczegółowe informacje na temat przebiegu sesji znajdą się w protokole z XXII sesji Rady Miejskiej w Serocku.

 

Referat Organizacyjno-Prawny i Obsługi Rady Miejskiej