Rotator zdjęć

Główna treść strony 2016

Relacja z sesji Rady Miejskiej w Serocku

W dniu 23 maja  2016r. odbyła się XXI sesja Rady Miejskiej w Serocku. Po otwarciu sesji i przywitaniu zaproszonych gości, radni przystąpili do realizacji przyjętego porządku obrad.

Doceniając osiągnięcia i zaangażowanie  w rozwój sportu na terenie gminy Miasto i Gmina Serock uhonorowano osoby, które w tym zakresie mogą poszczycić się osiągnięciami.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Serocku oraz Burmistrz Miasta i Gminy Serock wręczyli nagrody i wyróżnienie za:

  • wysokie osiągnięcia w tenisie stołowym dla młodego zawodnika (11 lat) -Mateusza Zalewskiego. Od dwóch lat plasował się w ścisłej czołówce w Polsce w swojej kategorii wiekowej. W ostatnią sobotę- 21 maja 2016r. zdobył Mistrzostwo Mazowsza w kategorii „Żak”,
  • całokształt pracy w 2015r. i 2016r. dla Tomasza Jaczyńskiego- trenera drużyn piłkarskich Sokół OSiR Serock, koordynatora sportu dzieci i młodzieży w gminie,
  • pracę społeczną w klubie „Sokół” Serock dla Mirosława Świerczyńskiego -kierownika drużyny seniorów Sokoła Serock, prowadzącego również stronę internetową Klubu „Sokół” Serock.

Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej i Burmistrz przedstawili sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami. Radni złożyli również interpelacje i zapytania, na które uzyskali odpowiedź ze strony Burmistrza.

Rada Miejska podjęła uchwałę związaną z udzieleniem pomocy finansowej dla Powiatu Legionowskiego na prowadzenie przedszkola specjalnego, jak również wyraziła zgodę na zaciągniecie pożyczki długoterminowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację następujących zadań:

  • Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Woli Kiełpińskiej w kwocie 304.300zł
  • Poprawa efektywności energetycznej na terenie gminy w miejscowościach: Marynino, Stanisławowo, Skubianka, Jachranka, Zabłocie w kwocie 300.000zł.

W dalszej kolejności zostały podjęte uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Serock na lata 2016-2025 oraz w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy Serock w 2016 roku. W wyniku dokonanych zmian w budżecie, dochody gminy zostały zwiększone o kwotę 116.000zł, wydatki natomiast o kwotę 443.000zł.

W związku z rozliczeniem umowy na dofinansowanie projektu „Rozbudowa Systemu Kanalizacji Sanitarnej w Serocku” realizowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, zwiększono plan dochodów o kwotę 49.574zł. Wprowadzono również środki finansowe przekazane przez Powiat Legionowski w kwocie 10.000zł na wsparcie organizacji Święta Patrona Serocka św. Wojciecha. Rada Miejska wyraziła zgodę na zwiększenie wydatków gminy 155.000zł na bieżące utrzymanie i remonty dróg i chodników na terenie gminy. Zwiększony został plan wydatków na zadaniach inwestycyjnych : „Poprawa układu komunikacyjnego w obrębie szkoły w Serocku” o kwotę 50.000zł, jak również „Budowa parkingu przy Zespole Szkół w Zegrzu” o kwotę 200.000zł.  Zostały przeznaczone środki w wysokości 15.000zł na funkcjonowanie służb ponadnormatywnych Policji na terenie gminy Serock. W związku z rozszerzeniem zakresu prac na zadanie inwestycyjne „Modernizacja zaplecza socjalnego w Gimnazjum im. Romualda Traugutta w Serocku”, zwiększono plan wydatków o kwotę 150.000zł. Zwiększeniu uległy również środki budżetowe przeznaczone na funkcjonowanie niepublicznych przedszkoli na terenie gminy Miasto i Gmina Serock.

Zmiana ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przyznała radzie gminy możliwość objęcia systemem odbioru odpadów komunalnych właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.  Dotyczy to właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe. W związku z powyższym Rada Miejska w Serocku podjęła uchwałę w sprawie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Miasta i Gminy Serock, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.

Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w przypadku nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe, które są wykorzystywane jedynie przez część roku, rada gminy uchwala ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno- wypoczynkowe. W przypadku gminy Miasto i Gmina Serock ryczałtowa stawka opłaty została ustalona w wysokości 120zł (jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny) oraz 240zł ( w przypadku, gdy odpady nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny).

Rada Miejska w Serocku podjęła również uchwałę ustalającą wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości. Zmieniony wzór deklaracji zawiera informację o terminach i miejscu składania deklaracji oraz warunki i tryb składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, jak również objaśnienia dotyczące sposobu jej wypełnienia oraz pouczenie, że deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego. Zgodnie z zapisami uchwały, właściciel nieruchomości ma obowiązek złożyć deklarację w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe, mają obowiązek złożyć pierwszą deklarację do dnia 30 listopada 2016r.

            Określony został także termin i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Miasta i Gminy Serock. Zgodnie z podjętą uchwałą, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie wnoszona przez właścicieli nieruchomości, w łącznej wysokości za 3 miesiące z góry raz na kwartał w terminach:

  • do dnia 15 marca danego roku kalendarzowego za I kwartał,
  • do dnia 15 maja danego roku kalendarzowego za II kwartał,
  • do dnia 15 września danego roku kalendarzowego za III kwartał,
  • do dnia 15 listopada danego roku kalendarzowego za IV kwartał.

W przypadku właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe, opłata będzie wnoszona w łącznej wysokości za rok z góry w terminie do 15 marca danego roku. Opłatę będzie można wnosić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Serocku, w kasie Urzędu albo w drodze inkasa.

W dalszej kolejności radni podjęli uchwałę w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Serock. Zmiana dotyczy terenów położonych w Jachrance i jest spowodowana dostosowaniem ustaleń studium do zamierzeń inwestora polegających na wybudowaniu tężni i basenów z wodami geotermalnymi oraz ośrodka leczniczo- rehabilitacyjnego.

Rada Miejska wyraziła zgodę na odpłatne nabycie na własność gminy udziałów w działce nr 46 położonej w Serocku, na której znajduje się stanowisko archeologiczne „Barbarka”. Do zasobu komunalnego została przejęta nieodpłatnie działka wydzielona na poszerzenie drogi gminnej- ul. Stefana Hubickiego w Serocku.

W celu realizacji dochodów zaplanowanych w budżecie gminy na rok 2016, podjęte zostały uchwały o sprzedaży działek położonych w Serocku (dz. nr 20/4 i 20/5), w Borowej Górze (dz. nr 221/3, 221/4 i 221/5) oraz w Skubiance (dz. 62/9, 62/12, 62/13, 62/14 i 62/15). Ponadto Rada wyraziła zgodę na ustanowienie nieodpłatnej służebności przesyłu na rzecz PGE DYSTRYBUCJA S.A. Służebność przesyłu będzie polegać na prawie udostępnienia nieruchomości w celu posadowienia a działce przy ul. Nasielskiej w Serocku wewnętrznej kontenerowej stacji transformatorowej.

Radni postanowili również o nadaniu nazw drogom położonym w Serocku  (ul. Teraźniejsza oraz ul. Serdeczna), jak również na terenie gminy, m.in. w miejscowościach: Borowa Góra (ul. Dereniowa), Nowa Wieś (ul. Dęby) oraz Skubianka (ul. Nektarynki).

W związku z planowanym poszerzeniem cmentarza w Serocku i budową ogrodzenia, została podjęta uchwała o wyrażeniu zamiaru pozbawienia kategorii drogi gminnej poprzez wyłączenie jej części z użytkowania jako drogi publicznej (ul. Warszawska). Planowane wyłączenie części drogi nie spowoduje pogorszenia parametrów technicznych drogi mających znaczenie dla jej użytkowników. Zmianie nie ulegnie również obsługa komunikacyjna nieruchomości przyległych do drogi.

Zgodnie z zapisami Statutu Osiedla Zegrze, po przeprowadzonych wyborach do Rady Osiedla Zegrze, Rada Miejska podjęła uchwałę zatwierdzającą wyniki wyborów do Rady Osiedla Zegrze przeprowadzonych w dniu 15 maja 2016r.  

W dalszej kolejności Rada Miejska rozpatrzyła skargę na Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jerzego Szaniawskiego w Jadwisinie, uznając skargę za bezzasadną.

Radni przyjęli również protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli realizacji zadań statutowych Miejsko- Gminnego Zakładu Wodociągowego.  

W punkcie dotyczącym spraw różnych, Burmistrz zaprosił wszystkie osoby obecne na sali do udziału w obchodach Święta Patrona Serocka św. Wojciecha

Szczegółowe informacje na temat przebiegu sesji znajdą się w protokole z XXI sesji Rady Miejskiej w Serocku.

Referat Organizacyjno-Prawny i Obsługi Rady Miejskiej