Audyt bezpieczeństwa na drodze krajowej Nr 62
Na przełomie stycznia i lutego odbył się na wniosek Burmistrza Miasta i Gminy Serock adyt bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej Nr 62 w miejscowościach Karolino, Szadki oraz Wola Kiełpińska. Komisja, w której skład oprócz przedstawicieli Miasta i Gminy Serock, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad weszli również przedstawiciele Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji dokonali szczegółowej analizy możliwości poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w następujących miejscach:
- Karolino – skrzyżowanie drogi krajowej (DK) 62 z droga powiatową (DP) 1807W
w km 215+943, - Szadki – skrzyżowanie drogi krajowej (DK) 62 z drogą wojewódzką (DW 622)
i droga powiatową (DP1804W) w km 214+795, - skrzyżowanie drogi krajowej (DK) 62 z droga gminną ul. Serocką do miejscowości Izbica w km w km 212+693,
- oraz skrzyżowanie drogi krajowej (DK) 62 z droga gminną w kierunku Jachranki w km 211+425.
Każde z wyżej wymienionych skrzyżowań zostało poddane dokładnym oględzinom, omówiono oczekiwania i postulaty Gminy oraz dokonano konkretnych uzgodnień co do dalszych działań.
W stosunku do skrzyżowania DK62 z DP 1807W w km 215+943 w miejscowości Karolino, Gmina wnioskowała o:
- wykonanie pasów ruchu do skrętu w lewo z DK62 w drogę powiatową nr 1807W,
- wprowadzenie ograniczenia prędkości,
- budowę zatok autobusowych oraz budowę chodnika do komunikacji pieszej pomiędzy zatokami i wyznaczenie przejścia przez DK62.
Przedstawiciele GDDKiA zaproponowali następujące rozwiązania:
- na wlocie drogi powiatowej nr 1807W od centrum m. Karolino ustawienie znaku aktywnego B-20,
- korekta w oznakowaniu poziomym (w zakresie linii P-3a; P-4; P-12),
- wprowadzenie ograniczenia prędkości – znak B-33 (70 km/h),
- pielęgnacja zieleni mająca na celu poprawę widoczności (tereny prywatne) w rejonie skrzyżowania,
- ujęcie przebudowy tego skrzyżowania w planach inwestycyjnych;
W stosunku do skrzyżowania DK62 z DW 622 i DP1804W w km 214+795 w miejscowości Szadki Gmina wnioskowała o:
- przebudowę skrzyżowania na skrzyżowanie typu rondo lub budowę sygnalizacji świetlnej z jednoczesnym wydzieleniem pasów ruchu do skrętu w lewo z DK62.
Przedstawiciele GDDKiA zaproponowali następujące rozwiązania:
W I etapie:
- na wlotach dróg podporządkowanych ustawienie znaków B-20 (DW 622 –znak pasywny, DP1804W – aktywny),
- korekta w oznakowaniu poziomym (w zakresie linii P-3a; P-12),
- montaż na przejściu dla pieszych przez DK62 znaku D-6 na wysięgniku z pulsatorem,
- uporządkowanie oznakowania w zakresie znaków D-42/D-43,
Gmina zadeklarowała możliwość przyłączenia do istniejącej sieci oświetleniowej znaków aktywnych.
W II etapie:
- ujęcie przebudowy tego skrzyżowania w planach inwestycyjnych.
W stosunku do skrzyżowań w km 212+693 i w km 211+425 wspólnie ustalono że zostaną podjęte następujące działania:
- na wlotach dróg podporządkowanych zostaną wprowadzone znaki B-20,
- na wysokości wlotu podporządkowanego zostaną zamontowane tablice prowadzące U-3c/d,
- nastąpi korekta w oznakowaniu poziomym (w zakresie linii P-3a; P-4; P-12),
- uzupełnione zostanie oznakowanie pionowe na wlotach dróg podporządkowanych – informacja o końcu drogi z pierwszeństwem przejazdu, tablica drogowskazowa.
Ref. Przygotowania i Realizacji Inwestycji