Zwrot podatku, użytkowanie wieczyste i inne opłaty w 2018 r.
ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO W 2018 ROKU
Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej, powinien w terminie:
od dnia 01 lutego 2018 r. do dnia 28 lutego 2018 r.
złożyć do Burmistrza Miasta i Gminy Serock wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wraz z oryginałami faktur VAT stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego za okres od 1 sierpnia 2017r. do 31 stycznia 2018 r.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2017 roku ( Dz. U. z 2017 poz.2215) w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2018 roku nie zmienia się stawka zwrotu podatku akcyzowego i wynosi 1 zł za 1 litr. Limit zwrotu ustala się stosując nadal ten sam przelicznik tj. 86 zł za 1 ha użytków rolnych.
W przypadku nie wykorzystania limitu w pierwszym terminie o zwrot podatku można ubiegać się w drugim terminie .
Pieniądze wypłacane będą w pierwszym terminie: 3 - 30 kwietnia 2018 r. przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Drugi termin naboru wniosków - od 1 do 31 sierpnia 2018 r. wraz z fakturami VAT, wystawionymi za zakup oleju napędowego od 1 lutego do 31 lipca 2018 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2018 r.
W drugim terminie pieniądze wypłacane będą w dniach 1 – 31 października 2018 r. przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Informacje : zakładka BIP/PRAWO LOKALNE/PODATKI I OPŁATY/ .
Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące składania wniosków będą udzielane przez pracowników Referatu Podatków, Opłat Lokalnych i Windykacji Urzędu Miasta i Gminy Serock, pokój 35 i pod numerem telefonu (22) 782 88 07, (22) 782 88 09.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE W 2018 ROKU
W dniu 31 marca 2018 roku mija termin opłaty rocznej użytkowania wieczystego. Opłatę wnosimy bez wezwania przelewem na rachunek bankowy
Miasta i Gminy Serock o numerze:
28 8013 0006 2007 0015 0994 0002
Istnieje również możliwość płacenia kartą płatniczą lub za pośrednictwem telefonu z wykorzystaniem kodów blik (PKO Bank Polski, ING, PeoPay) bez ponoszenia dodatkowych opłat.
Informacje : zakładka BIP/PRAWO LOKALNE/PODATKI I OPŁATY/ oraz tel.022 782 88 07(8,9) pok. 34,36 w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Serock.
OPŁATA ZA PSA W 2018 ROKU
Opłata dotyczy właścicieli psów, osób fizycznych zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Serock.
Do dnia 31 marca 2018 roku na podstawie Uchwały Rady Miejskiej 132/XVI/07 z dnia 26 listopada 2007 i Uchwały Nr 142/XVI/2011 z dnia 30 listopada 2011 roku należy dokonać opłaty na rachunek bankowy Miasta i Gminy Serock. Wysokość opłaty rocznej od jednego posiadanego psa wynosi 40,00 zł .
Opłatę należy wnieść bez wezwania.
W przypadku podatników podatku rolnego, którzy posiadają gospodarstwo rolne przysługuje zwolnienie z tytułu posiadania dwóch psów. Również osoby w wieku powyżej 65 lat prowadzące samodzielnie gospodarstwo domowe są zwolnione z opłaty z tytułu posiadania jednego psa. Osobom zaliczanym do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przysługuje zwolnienie z tytułu posiadania jednego psa oraz osobom niepełnosprawnym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - przysługuje zwolnienie z tytułu posiadania jednego psa asystującego.
Opłaty będzie można dokonać :
- na rachunek bankowy Miasta i Gminy Serock o numerze:
28 8013 0006 2007 0015 0994 0002
- kartą płatniczą w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Serock lub bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego w Legionowie, odział w Serocku lub za pośrednictwem telefonu z wykorzystaniem kodów blik (PKO Bank Polski, ING, PeoPay) .
Płacąc podatki w kasie banku oraz przy użyciu karty płatniczej lub telefonu z wykorzystanie kodów blik nie są naliczane dodatkowe opłaty.