Komunikaty
Stronicowanie
-
Konkursy na nabory wniosków w LGDZZ
2019.02.27Lokalna Grupa Działania Zalew Zegrzyński informuje, że od 15 marca od godz. 9.00 do 1 kwietnia 2019 do godziny 14.00 będą prowadzone nabory wniosków w ramach poddziałania 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność" objętego PROW na lata 2014-2020 oraz w ramach Priorytetu 4 PO "Rybactwo i Morze".
Doradztwo w zakresie wdrażanych programów jest świadczone w Biurze Lokalnej Grupy Działania Zalew Zegrzyński, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 11, pok. 413 oraz pod numerem telefonu (22) 76 40 413.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.lgdzz.pl
"Europejskie Fundusze Strukturalne i Inwestycyjne, Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie". Ogłoszenie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania "Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym "Rybactwo i Morze" - Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Ogłoszenie opracowane przez Lokalną Grupę Działania Zalew Zegrzyński.
-
Harmonogramy odbioru odpadów od marca do końca 2019 roku
2019.02.18Przedstawiamy Państwu harmonogramy odbioru odpadów z poszczególnych miejscowości z terenu naszej gminy, które będą obowiązywać od marca do końca 2019.
-
Łatwiejszy Pit za 2018 r.
2019.02.14Twój e-PIT to zeznanie podatkowe PIT-37 lub/i PIT-38, które od 15 lutego będzie udostępnione w serwisie podatki.gov.pl.
PIT wypełni i udostępni urząd skarbowy (nie musisz składać żadnego wniosku w tej sprawie). Znajdziesz w nim informacje od pracodawcy, dane z ubiegłorocznych zeznań, takie jak numer Twojego rachunku bankowego, ulga na dzieci czy dane organizacji pożytku publicznego (OPP). Dane te możesz uaktualnić.
-
Informacja o szkoleniu organizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
2019.02.14Zapraszamy na szkolenie organizowane przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
-
Relacja z V sesji Rady Miejskiej w Serocku
2019.02.05W dniu 30 stycznia 2019 r. odbyła się V sesja Rady Miejskiej w Serocku. Po zatwierdzeniu porządku obrad, radni przystąpili do jego realizacji. Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Burmistrz przedstawili krótkie sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami.
W pierwszej kolejności Rada Miejska podjęła uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Serock na lata 2019-2028 oraz w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy Serock w 2019 roku. W wyniku dokonanych zmian, dochody budżetu zostały zwiększone o kwotę 2.596.657,60 zł, natomiast wydatki o kwotę 2.577.853,79 zł. W wyniku dokonanych zmian deficyt budżetowy- zmniejszenia się o kwotę 18.803,81 zł.Następnie radni przyjęli uchwałę w sprawie regulaminu dostarczania wody. Projekt regulaminu został pozytywnie zaopiniowany przez Państwowe Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie”. Regulamin reguluje i uszczegóławia podstawowe kwestie zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie gminy Miasto i Gmina Serock.
Rada Miejska wyraziła zgodę na udzielanie osobom fizycznym będącym właścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych, 50 % bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta i Gminy Serock, wnoszonej za dany rok. Do bonifikaty uprawnione są osoby fizyczne, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona.
Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie przygotowania projektu uchwały ustalającego zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Uchwała ma na celu przeciwdziałanie obniżaniu walorów przestrzeni m. in. poprzez niekontrolowane umieszczanie na nieruchomościach nośników reklamowych. Sporządzone w trakcie prac nad dokumentem regulacje dadzą możliwość uporządkowania tzw. chaosu reklamowego w przestrzeni publicznej. Uchwała regulowała będzie także kwestie dotyczące ogrodzeń, w uzasadnionych przypadkach może zakazać ich realizacji, oraz obiektów małej architektury umieszczanych w przestrzeni publicznej.W związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotychczas obowiązujący Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto i Gmina Serock musiał zostać dostosowany do zmian. Rada, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, uchwaliła regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
Następnie Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Serock, zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W celu zapewnienia osobom starszym wpływu na sprawy dotyczące lokalnej społeczności Rada Miejska przyjęła uchwałę zmieniającą w sprawie powołania Rady Seniorów Miasta i Gminy Serock oraz nadania jej Statutu. Zmiana polega na zwiększeniu liczby członków Rady, który ma na celu równomierne ukształtowanie reprezentacji środowiska seniorów z terenu Miasta i Gminy Serock - zarówno środowiska wiejskiego jak również mieszkańców Serocka oraz Zegrza.W dalszej kolejności Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku, w następującym składzie: Artur Borkowski - Przewodniczący Rady Społecznej - Burmistrz Miasta i Gminy Serock, Rafał Tyka - członek Rady Społecznej - Przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego, Teresa Krzyczkowska- członek Rady Społecznej- przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku, Włodzimierz Skośkiewicz - członek Rady Społecznej - przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku, Wiesław Winnicki - członek Rady Społecznej - przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku.
W ostatnim punkcie Radni zatwierdzili plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2019.
W punkcie dotyczącym spraw różnych, radni oraz sołtysi zgłosili bieżące problemy, na które otrzymali odpowiedź ze strony Burmistrza Miasta i Gminy Serock.Relację z sesji można obejrzeć TUTAJ