Rotator zdjęć

Główna treść strony Komunikaty

Komunikaty

Stronicowanie

  • Konkursy na nabory wniosków w LGDZZ

    2019.02.27

    Lokalna Grupa Działania Zalew Zegrzyński informuje, że od 15 marca od godz. 9.00 do 1 kwietnia 2019 do godziny 14.00 będą prowadzone nabory wniosków w ramach poddziałania 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność" objętego PROW na lata 2014-2020 oraz w ramach Priorytetu 4 PO "Rybactwo i Morze".

    Doradztwo w zakresie wdrażanych programów jest świadczone w Biurze Lokalnej Grupy Działania Zalew Zegrzyński, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 11, pok. 413 oraz pod numerem telefonu (22) 76 40 413.  

     

    Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.lgdzz.pl

     

     

    2Q==

    "Europejskie Fundusze Strukturalne i Inwestycyjne, Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie". Ogłoszenie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania "Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji" w ramach działania "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020- Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym "Rybactwo i Morze" - Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Ogłoszenie opracowane przez Lokalną Grupę Działania Zalew Zegrzyński.

     

  • Harmonogramy odbioru odpadów od marca do końca 2019 roku

    2019.02.18

    Przedstawiamy Państwu harmonogramy odbioru odpadów z poszczególnych miejscowości z terenu naszej gminy, które będą obowiązywać od marca do końca 2019.
     

  • Łatwiejszy Pit za 2018 r.

    Łatwiejszy Pit za 2018 r.

    2019.02.14

    Twój e-PIT to zeznanie podatkowe PIT-37 lub/i PIT-38, które od 15 lutego będzie udostępnione w serwisie podatki.gov.pl.

    PIT wypełni i udostępni urząd skarbowy (nie musisz składać żadnego wniosku w tej sprawie). Znajdziesz w nim informacje od pracodawcy, dane z ubiegłorocznych zeznań, takie jak numer Twojego rachunku bankowego, ulga na dzieci czy dane organizacji pożytku publicznego (OPP). Dane te możesz uaktualnić.

     

  • Informacja o szkoleniu organizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa

    2019.02.14

    Zapraszamy na szkolenie organizowane przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa

     

  • Relacja z V sesji Rady Miejskiej w Serocku

    2019.02.05

    W dniu 30 stycznia 2019 r. odbyła się V sesja Rady Miejskiej w Serocku.  Po zatwierdzeniu porządku obrad, radni przystąpili do jego realizacji.  Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Burmistrz przedstawili krótkie sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami.

    W pierwszej kolejności Rada Miejska podjęła uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Serock na lata 2019-2028 oraz w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta i Gminy Serock w 2019 roku. W wyniku dokonanych zmian, dochody budżetu zostały zwiększone o kwotę 2.596.657,60 zł, natomiast wydatki o kwotę 2.577.853,79 zł. W wyniku dokonanych zmian deficyt budżetowy- zmniejszenia się o kwotę 18.803,81 zł. 

    Następnie radni przyjęli uchwałę w sprawie regulaminu dostarczania wody. Projekt regulaminu został pozytywnie zaopiniowany przez Państwowe Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie”. Regulamin reguluje i uszczegóławia podstawowe kwestie zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie gminy Miasto i Gmina Serock.

    Rada Miejska wyraziła zgodę na udzielanie osobom fizycznym będącym właścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych, 50 % bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta i Gminy Serock, wnoszonej za dany rok. Do bonifikaty uprawnione są osoby fizyczne, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona.

    Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie przygotowania projektu uchwały ustalającego zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Uchwała ma na celu przeciwdziałanie obniżaniu walorów przestrzeni m. in. poprzez niekontrolowane umieszczanie na nieruchomościach nośników reklamowych. Sporządzone w trakcie prac nad dokumentem regulacje dadzą możliwość uporządkowania tzw. chaosu reklamowego w  przestrzeni publicznej. Uchwała regulowała będzie także kwestie dotyczące ogrodzeń, w uzasadnionych przypadkach może zakazać ich realizacji, oraz obiektów małej architektury umieszczanych w przestrzeni publicznej. 

    W związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotychczas obowiązujący Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto i Gmina Serock musiał zostać dostosowany do zmian. Rada, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, uchwaliła regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.

    Następnie Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Serock, zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 
    W celu zapewnienia osobom starszym wpływu na sprawy dotyczące lokalnej społeczności Rada Miejska przyjęła uchwałę zmieniającą w sprawie powołania Rady Seniorów Miasta i Gminy Serock oraz nadania jej Statutu. Zmiana polega na zwiększeniu liczby członków Rady, który ma na celu równomierne ukształtowanie reprezentacji środowiska seniorów z terenu Miasta i Gminy Serock - zarówno środowiska wiejskiego jak również mieszkańców Serocka oraz Zegrza.

    W dalszej kolejności Rada Miejska przyjęła uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku, w następującym składzie: Artur Borkowski - Przewodniczący Rady Społecznej - Burmistrz Miasta i Gminy Serock, Rafał Tyka - członek Rady Społecznej - Przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego, Teresa Krzyczkowska- członek Rady Społecznej- przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku, Włodzimierz Skośkiewicz - członek Rady Społecznej - przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku, Wiesław Winnicki - członek Rady Społecznej - przedstawiciel Rady Miejskiej w Serocku.
    W ostatnim punkcie Radni zatwierdzili plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2019.
    W punkcie dotyczącym spraw różnych, radni oraz sołtysi zgłosili bieżące problemy, na które otrzymali odpowiedź ze strony Burmistrza Miasta i Gminy Serock.

    Relację z sesji można obejrzeć TUTAJ
                                

     

Stronicowanie