Zadania Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju w 2017 roku
Rok 2017, podobnie jak poprzednie lata, upłynął pod znakiem prac planistycznych nad miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego na terenie miasta i gminy Serock. W ubiegłym roku Rada Miejska w Serocku podjęła następujące uchwały:
- o przystąpieniu do sporządzania zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – obszary: A, B, C, D i sekcje: E, C, C1. Zmiany będą dotyczyć zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej;
- o przystąpieniu do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego: sekcja G2, B1, F2;
- o przystąpieniu do sporządzania zmian w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego – dotyczących części obrębu Jadwisin dz. nr 111/12.
W ramach zadań realizowanych przez referat prowadzone były postepowania administracyjne dotyczące:
- podziałów nieruchomości na wniosek właścicieli gruntów, które zakończyły się wydaniem 105 decyzji administracyjnych zatwierdzających podział nieruchomości,
- ustalenia i naliczenia opłat adiacenckich w związku z podziałem nieruchomości, które zakończyły się wydaniem 49 decyzji administracyjnych,
- ustalenia i naliczenia opłat planistycznych w związku ze wzrostem wartości nieruchomości na skutek zmiany lub uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, które zakończyły się wydaniem 31 decyzji administracyjnych.
- wydania warunków zabudowy dla nieruchomości, które zakończyły się wydaniem dwóch decyzji administracyjnych,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, które zakończyło się wydaniem decyzji administracyjnej.
Dochód z opłat adiacenckich i planistycznych, który zasilił budżet gminy w 2017 roku zostanie wykorzystany na realizację inwestycji na terenie naszej gminy.
Realizując swoje zadania wydano również między innymi:
- 107 zawiadomień dotyczących ustalenia numeru porządkowego,
- 52 zaświadczeń dotyczących potwierdzenia nadania numeru porządkowego,
- 499 „skróconych” wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- 188 „rozszerzonych” wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- 428 zaświadczeń w sprawie rewitalizacji oraz o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W ramach prowadzonych działań z zakresu nazewnictwa dróg, podjęto łącznie 11 uchwał w sprawie nadania nazwy ulicom.
W mieście:
- ul. Nefrytowa
W gminie:
- ul. Południowa (Kania Nowa)
- ul. Cedrowa (Marynino)
- ul. Kaliny (Wierzbica)
- ul. Paproci (Dębinki)
- ul. Przylesie (Skubianka)
- ul. Waniliowa (Marynino)
- ul. Leśny Zakątek (Marynino)
- ul. Zagajnik (Wola Smolana)
- ul. Rozalii (Dosin)
W roku ubiegłym na rzecz gminy Miasto i Gmina Serock przejęto 58 działek o łącznej powierzchni 3,57 ha gruntów przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod drogi gminne.
Wychodząc naprzeciw społecznym potrzebom mieszkańców, w 2013 roku podjęte zostały działania zmierzające do uregulowania na rzecz gminy prawa do pozostałości twierdzy napoleońskiej z początku XIX wieku - wału obronnego, stanowiącego działkę nr 42/14 o powierzchni 0,8716 ha. W styczniu 2017 roku Sąd Rejonowy
w Legionowie wydał postanowienie stwierdzające, że gmina Miasto i Gmina Serock nabyła przez zasiedzenie z dniem 01.01.2009 r. własność przedmiotowej nieruchomości. Działka ta łączy ul. Pułtuską z ul. Retmańską w Serocku. Z przedmiotową nieruchomością wiążą się plany dotyczące utworzenia ścieżki dydaktyczno-krajoznawczo-turystycznej. W 2017 roku gmina Serock przystąpiła do projektu „Przestrzeń dla partycypacji”, w ramach którego prowadzono konsultacje społeczne dotyczące projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – sekcja B1, obejmującego tereny w sąsiedztwie dawnego składowiska odpadów w Dębem. W związku z projektem przeprowadzono cykl spotkań – dwa spotkania warsztatowe z mieszkańcami, organizowane w formule tzw. „World Cafe” oraz spacer badawczy. W ramach konsultacji dostępny był również punkt informacyjny w siedzibie Urzędu oraz przeprowadzona została ankieta internetowa. Cały proces zakończył się raportem opublikowanym na stronie internetowej Urzędu oraz spotkaniem podsumowującym.
- autor: Referat Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju