Rotator zdjęć

Główna treść strony 2018 rok

Zadania Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju w 2017 roku

Rok 2017, podobnie jak poprzednie lata, upłynął pod znakiem prac planistycznych nad miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego na terenie miasta i gminy Serock. W ubiegłym roku Rada Miejska w Serocku podjęła następujące uchwały:

  •   o przystąpieniu do sporządzania zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – obszary: A, B, C, D i sekcje: E, C, C1. Zmiany będą dotyczyć zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej;
  •  o przystąpieniu do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego: sekcja G2, B1, F2;
  •  o przystąpieniu do sporządzania zmian w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego – dotyczących części obrębu Jadwisin dz. nr 111/12.

W ramach zadań realizowanych przez referat prowadzone były postepowania administracyjne dotyczące:

  •     podziałów nieruchomości na wniosek właścicieli gruntów, które zakończyły się wydaniem 105 decyzji administracyjnych zatwierdzających podział nieruchomości,
  •     ustalenia i naliczenia opłat adiacenckich w związku z podziałem nieruchomości, które zakończyły się wydaniem 49 decyzji administracyjnych,
  •     ustalenia i naliczenia opłat planistycznych w związku ze wzrostem wartości nieruchomości na skutek zmiany lub uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, które zakończyły się wydaniem 31 decyzji administracyjnych.
  •    wydania warunków zabudowy dla nieruchomości, które zakończyły się wydaniem dwóch decyzji administracyjnych,
  •   przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, które zakończyło się wydaniem decyzji administracyjnej.

Dochód z opłat adiacenckich i planistycznych, który zasilił budżet gminy w 2017 roku zostanie wykorzystany na realizację inwestycji na terenie naszej gminy.

Realizując swoje zadania wydano również między innymi:

  •     107 zawiadomień dotyczących ustalenia numeru porządkowego,
  •     52 zaświadczeń dotyczących potwierdzenia nadania numeru porządkowego,
  •     499 „skróconych” wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  •     188 „rozszerzonych” wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  •    428 zaświadczeń w sprawie rewitalizacji oraz o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

W ramach prowadzonych działań z zakresu nazewnictwa dróg, podjęto łącznie 11 uchwał w sprawie nadania nazwy ulicom.

W mieście:

  1.     ul. Nefrytowa

W gminie:

  1.     ul. Południowa (Kania Nowa)
  2.     ul. Cedrowa (Marynino)
  3.     ul. Kaliny (Wierzbica)
  4.     ul. Paproci (Dębinki)
  5.     ul. Przylesie (Skubianka)
  6.     ul. Waniliowa (Marynino)
  7.     ul. Leśny Zakątek (Marynino)
  8.     ul. Zagajnik (Wola Smolana)
  9.     ul. Rozalii (Dosin)

W roku ubiegłym na rzecz gminy Miasto i Gmina Serock przejęto 58 działek o łącznej powierzchni 3,57 ha gruntów przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod drogi gminne.

Wychodząc naprzeciw społecznym potrzebom mieszkańców, w 2013 roku podjęte zostały działania zmierzające do uregulowania na rzecz gminy prawa do pozostałości twierdzy napoleońskiej z początku XIX wieku - wału obronnego, stanowiącego działkę nr 42/14 o powierzchni 0,8716 ha. W styczniu 2017 roku Sąd Rejonowy
w Legionowie wydał postanowienie stwierdzające, że gmina Miasto i Gmina Serock nabyła przez zasiedzenie z dniem 01.01.2009 r. własność przedmiotowej nieruchomości. Działka ta łączy ul. Pułtuską z ul. Retmańską w Serocku. Z przedmiotową nieruchomością wiążą się plany dotyczące utworzenia ścieżki dydaktyczno-krajoznawczo-turystycznej. W 2017 roku gmina Serock przystąpiła do projektu „Przestrzeń dla partycypacji”, w ramach którego prowadzono konsultacje społeczne dotyczące projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – sekcja B1, obejmującego tereny w sąsiedztwie dawnego składowiska odpadów w Dębem. W związku z projektem przeprowadzono cykl spotkań – dwa spotkania warsztatowe z mieszkańcami, organizowane w formule tzw. „World Cafe” oraz spacer badawczy. W ramach konsultacji dostępny był również punkt informacyjny w siedzibie Urzędu oraz przeprowadzona została ankieta internetowa. Cały proces zakończył się raportem opublikowanym na stronie internetowej Urzędu oraz spotkaniem podsumowującym.

  • autor: Referat Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju