Regulamin Karty Serocczanina
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 157/B/2021
Burmistrza Miasta i Gminy Serock z dnia 29 listopada 2021 roku
Regulamin Programu „Karta Serocczanina”
I. Pojęcia Podstawowe
Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
- Karta Mieszkańca lub Karta Serocczanina – nośnik danych w formie plastikowej karty uprawniający do korzystania z ulg, zwolnień i preferencji oferowanych przez Miasto i Gminę Serock i Partnerów Programu „Karta Serocczanina”;
- Organizator Programu – Miasto i Gmina Serock;
- Program – Program „Karta Serocczanina”;
- Posiadacz/Użytkownik Karty – osoba, której przyznano Kartę Serocczanina potwierdzając uprawnienia wynikające z realizacji Programu;
- Wnioskodawca – osoba składająca wniosek o wydanie Karty Serocczanina;
- Partner – podmiot biorący udział w Programie, oferujący preferencje oraz rabaty dla Posiadaczy „Karty Serocczanina”.
II. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca, o której mowa w Uchwale Nr 102/XI/2019 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 22 lipca 2019 roku w sprawie wprowadzenia „Karty Serocczanina”.
- Karta Mieszkańca potwierdza uprawnienia Posiadacza Karty do korzystania z uprawnień wynikających ze stosownych uchwał Rady Miejskiej w Serocku oraz ulg, zwolnień i preferencji aktualnie oferowanych przez podmioty uczestniczące w Programie.
- Karta Mieszkańca jest własnością Miasta i Gminy Serock.
- Nośnikiem jest karta plastikowa posiadająca indywidualny numer. Na nośniku nadrukowane są imię i nazwisko, numer Karty, data ważności oraz zdjęcie Posiadacza Karty.
- Karta Mieszkańca nie jest kartą kredytową, płatniczą, bankomatową,ani nie umożliwia żadnej innej formy płatności.
- Organizator Programu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i aktualizacji regulaminu.
III. Zasady wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca
- O wydanie „Karty Serocczanina” mogą ubiegać się osoby fizyczne, które zamieszkują na terenie Miasta i Gminy Serock oraz:
- rozliczają się z podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Legionowie ze wskazaniem adresu zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock lub;
- nie rozliczają się z podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Legionowie ze wskazaniem adresu zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock, a złożą oświadczenie, że Urzędem Skarbowym właściwym do rozliczenia się z podatku dochodowego od osób fizycznych za rok w którym występują o wydanie „Karty Serocczanina” jest Urząd Skarbowy w Legionowie ze względu na miejsce zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock.
- Warunek rozliczania się z podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Legionowie ze wskazaniem adresu zamieszkania na terenie Miastai Gminy Serock dotyczy wszystkich osób w rodzinie, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i które podlegają obowiązkowi rozliczania się z podatku dochodowego od osób fizycznych, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Warunek rozliczania się z podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Legionowie ze wskazaniem adresu zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock nie dotyczy osób, które z racji wykonywania określonego rodzaju zajęcia zarobkowego nie podlegają obowiązkowi rozliczania się z podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Karta jest wydawana na podstawie wniosku, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Składając wniosek należy przedłożyć następujące dokumenty:
-
- dokument tożsamości;
- oświadczenie, że Urzędem Skarbowym właściwym do rozliczania się z podatku dochodowego od osób fizycznych za rok, w którym jest składany wniosek o wydanie ”Karty Serocczanina” jest Urząd Skarbowy w Legionowie ze względu na miejsce zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Serock. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
- W imieniu osoby poniżej 18 roku życia wniosek składa rodzic lub opiekun prawny.
- Karta Mieszkańca jest dokumentem imiennym (spersonalizowanym). Kartą posługiwać się może wyłącznie osoba, której dane zostały zapisane na karcie.
- Wnioski o wydanie karty dostępne są w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Serock przy ul. Rynek 21 oraz na stronie internetowej www.serock.pl.
- Wnioski o wydanie karty należy złożyć w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Serocku przy ul. Rynek 21, pok. nr 20.
- Kartę Mieszkańca wydaje się na okres dwóch lat. Po upływie tego terminu należy ponownie wystąpić z wnioskiem o wydanie Karty.
- Zdjęcie, o którym mowa w pkt 4, II Postanowień ogólnych, w wersji papierowej, w formacie ok. 3,5 x 4,5 cm Wnioskodawca może dostarczyć do Organizatora. W przypadku jego braku, Organizator może wykonać zdjęcie na miejscu.
- Karta Mieszkańca wydawana jest na podstawie złożonego prawidłowo wniosku i będzie do odbioru po ustalonym terminie.
- Karta Mieszkańca wydawana jest bezpłatnie.
- W przypadku utraty, zniszczenia lub zagubienia Karty Mieszkańca, jej duplikat wydawany jest na wniosek, do którego należy dołączyć uszkodzoną kartę, bądź złożyć pisemne oświadczenie o niemożności jej zwrotu.
- Wydanie duplikatu Karty jest bezpłatne.
- Zmiana danych osobowych Użytkownika Karty Mieszkańca wymaga wydania duplikatu Karty.
- Urząd Miasta i Gminy Serock zastrzega sobie prawo do zeskanowania załączników do złożonego wniosku o wydanie Karty.
IV. Zasady użytkowania Karty Mieszkańca
- Na żądanie podmiotów oferujących ulgi, zwolnienia i preferencje – Użytkownik Karty Mieszkańca zobowiązany jest do jej okazania. Nieokazanie Karty będzie powodem odmowy uwzględnienia uprawnień wynikających z posiadania Karty.
- Użytkownik Karty Mieszkańca zobowiązany jest do:
- ochrony Karty przed utratą lub zniszczeniem;
- niezwłocznego powiadomienia Urzędu Miasta i Gminy w Serocku o utracie uprawnień do korzystania z Karty wraz z jednoczesnym zwrotem Karty.
- Karta ma charakter osobisty i nie może być użyczana, bądź odstępowana przez Posiadacza innym osobom.
- Urząd Miasta i Gminy w Serocku nie ponosi odpowiedzialności za udostępnianie Karty przez użytkownika innym osobom.
- W przypadku znalezienia Karty lub jej utraty, zagubienia, uszkodzenia, użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Urząd Miasta i Gminy Serock.
V. Zasady przystępowania do Programu dla innych podmiotów – Partnerów Programu
- Warunkiem przystąpienia do Programu jest złożenie wypełnionej deklaracji Partnera Programu, stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie zniżki, ulgi i inne oferty, a także informacje o Partnerach Programu znajdują się w Wykazie Partnerów Programu. Wykaz Partnerów Programu będzie aktualizowany na bieżąco i znajduje się na stornie internetowej Miasta serock.pl.
- Partner Programu chcąc zrezygnować z partnerstwa winien złożyć pisemną informację o rezygnacji.
- Partner Programu zobowiązany jest do:
-
- promowania świadczonych usług posiadaczom karty;
- oznaczenia swojego lokalu naklejką (oznakowanie Partnera Programu), stanowiącą załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu;
- zamieszczania przez cały okres partnerstwa informacji o rabatach udzielanych posiadaczom karty;
- przekazywania danych swojej firmy do Wykazu Partnerów Programu, prowadzonego przez Urząd Miasta i Gminy w Serocku oraz informowaniao zachodzących zmianach, bądź wystąpienia z Programu.
- Organizator Programu zobowiązuje się do:
- umieszczania wykazu Partnerów Programu na stronie serock.pl/dla mieszkańca/„Karta Serocczanina”
- promowania Programu na stronie www. serock.pl, w Informatorze Miasta i Gminy Serock oraz na fanpage’u Urzędu Miasta i Gminy Serock na Facebooku
- udostępnienia „oznakowania Partnera Programu”, które Partner Programu będzie mógł wykorzystać w swoich materiałach promocyjnych.