Wydawanie aktów stanu cywilnego
Jeżeli posiadasz profil zaufany ePUAP możesz wnioskować o akt bez wychodzenia z domu. W tym celu kliknij TUTAJ.
W formularzu wystarczy zaznaczyć jaka ma być forma aktu: papierowa lub elektroniczna. Dokument papierowy można odebrać osobiście lub za pośrednictwem poczty. Wnioski można składać również osobiście, ale – znowu – zachęcamy do korzystania z opcji online.
Za wydanie aktu skróconego pobierana jest opłata w wysokości 22 zł, za akt zupełny 33 zł. W tej chwili opłaty można dokonać jedynie elektronicznie lub w banku. Terminale w urzędzie są nieczynne, a interesanci nie mają kontaktu z pracownikami urzędu.
Wnioski składane w urzędzie należy umieścić w urnie, wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty na konto urzędu.
Wnioskowane akty są wydawane w ciągu 7 dni roboczych. Prosimy o wpisywanie numeru telefonu na wnioskach, co znacznie ułatwi i przyspieszy proces wydawania dokumentu.
Wnioski do pobrania TUTAJ.
W razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny: 2 782 88 32, 22 782 88 52 lub mailowy: usc@serock.pl